Tyskland - Schwarzwald 2003

Sommertur 2003 - Schwarzwald i Tyskland

Fredag og lørdag d. 27/28 juni
Hej i Danmark...

KL. halv otte kørte vi mod Schwartzwald.

Vi nåede grænsen ved ni-tiden og forsynede os med slik og drikkelse.

Vi hyggede os, og spildte ikke tiden på at sove.
Senere rammelede vi ind i en kæmpe kø, hvilket resulterede i at vi kom halvanden time senere til Schwartzwald...

Vi spillede koncert i byen og efter sigende skulle publikum være ret vilde med os.

Så gik turen til campingpladsen.

Vores hytter er luksus og vi tog en velfortjent tur i friluftsbadet nær camping- pladsen.

Vejret er kanon, håber det samme i Danmark

Hyg jer derhjemme...

Varme hilsner fra Solveig, Julie og Rie´

Søndag d. 29. juni
Kære dagbog...
Dagen startede da vores elskværdige forældreforening hev os op fra vores nattesøvn.

Efter et hurtigt bad og en gang morgenmad, drog vi af sted til Endingen, hvor vi skulle spille en koncert på to gange 45 minutter.

Den gik godt, faktisk så godt at vi solgte 20 cd-ere.

I vores pause fik vi en kold sodavand og en gang pommes-frittes og kødpølse.

Efter koncerten blev vi sluppet løs i byen, hvor tre drenge (Jacob, Christoffer V., og Patrick) fik en gratis isvaffel fordi ekspeditricen syntes at orkestret havde spillet så godt.

Klokken fire blev vi smidt ind i bussen, og så gik turen hjemad.

Resten af dagen gik med tant og fjas. Langt de fleste tog i friluftsbadet og nogen blev der lige til da vi skulle spise aftensmad klokken halv otte.

MøZZer fra Christoffer F, Christoffer V og Jacob.

PS. VI ELSKER JER.....

PPS. Vores formand, Judith Vølund, blev solbrændt i munden pga. at hun snakker for meget...

Mandag d. 30. juni
Dagen startede med et heftigt Godmorgen-brøl fra den gale SwarchwälderHane kl.7:30.

Vi nød brød og langtidsholdbar mælk i det fri og deromkring 9:15 trillede Lasse, vores kække gris (chauffør), luksusbussen ud af starthullet mod det uendelige univers.

Da bussens klimaanlæg ikke fungerede optimalt, bortset fra en let brise, fik vi frie tøjler EuropaParken.

Det var en oplevelse for alle sanser- især de bagerste smagsløg.

Redaktionen har med flertal vedtaget at fortælle om Europaparken med det interne nye "Hephey"-system. Max Hephey er 6 Hep og et hey.

Forestil jer, at I hopper ud af en 36 gr.-varm bus og pludselig står overfor indgangen til Paradisets forlystelsespark. Gamle som unge bliver ellevilde og styrter omkring som nordmænd. Så skoleorkesteret, ja os, vi delte os op i grupper og smed alle hæmninger.

Det var et Mekka af underholdning med utallige svar på godt for ganen, men vores tid kunne kun rumme en tiendedel. Vi har valgt 4 ud.
Forlystelse einz, KUPLEN - En gigantisk kugle i sølv gemte på TECKNO-musik og lysshow på højt plan.
Køen var lang, intensiteten høj, da vi smeltede sammen på rulletrappen op til Eurosat. Vi giver denne forlystelse 4 Hepheyer pga. den høje hastighed i bælgragende mørke med Tecknorytmerne dunkende i vores uskyldige baghoveder.

Forlystelse zwei, 73 METER..... Det er langt at falde. Vovehalsene i orkesteret satsede liv og lemmer i den ekstreme Silver Star.
Efter 40-minutters kø blev vi 4 og 4 transporteret langsomt og pinefuldt op i 73 METERS højde og så blev der ellers skreget hæse halse med 130 km/h .
Derfor får Silver Star maximum: 6 Hepheyer.

Forlystelse drei, EuropaParken har sit navn pga. at de fleste af Europas lande er repræsenterede. Grækenland tilbød vandråber og nedkøling i lange baner.
Forlysten har redaktionens topskarpe journalister tildelt 4 Hepheyer. Vi gyngede gennem vand .

Forlystelse vier, MIR... Rusland er og bliver stolte af Mir og mystik. Vi kørte frem, tilbage, til siden, til siden i hujende hast. Mir skal have 5 Hepheyer.

Vi tilbragte 7 timer i EuropaParken og udmattede tumlede vi grinende - nogen skreg stadig på MOR... (Marlene) ind i den nu 45 gr. - varme dobbeltdækker.

Alle sprang direkte i poolen og blev kvalt i clor - det sved i hvert fald i næsen.

Håber alt er vel i DK.

Kim, Noomi, Louise - Redaktionen

- Tivoli KBH - GO HOME...........

Tirsdag d. 1. juli
Kære alle derhjemme.
Dagen startede med regn og fødselsdagssang for Alex. Stort tillykke og hip hurra.

Efter morgenmad kørte vi fra vores campingplads til en markedsplads i Frankrig. Der havde vi kun kort tid, nemlig en time til diverse indkøb.

Derefter spiste vi middagsmad (den luksusiøse, lækre og bedårende makrel- og dåseleverpostejsmadder).

Så kørte vi til vinslottet Leon Beyer. Vi fik forklaret, hvor vigtigt det er at plukke druerne med hænderne, hvordan de nye pressemaskiner virkede og hvor meget alle holder af deres vine.

Så gik vi en lille marchtur i byen. Da vi næsten var færdige, begyndte det at styrte ned, men vi krøb i ly. Så spillede vi en standkoncert, og så et par storke.

Vi blev hentet af bussen, og kørte hjem til campingpladsen.
Grillen blev startet, mens nogle af de store og små spillede fodbold mod hinanden (små vandt 7-2, jubii).

Imens vi begyndte at spise, begyndte det at regne, og nogen satte presening op, men så holdt det op med at regne.

Ved titiden gik vi op til restauranten, hvor en sang skrevet af Michael og Louise M., til Alex, blev sunget.

Nu bliver der hygget, spillet og drukket.

Stort knus og kram fra os alle.

Tilde, Stine og Vibe

Onsdag d. 2. juli
Dagen startede med en regnfuld morgenmad, ved en 8.30 tiden.

Turen gik til Freiburg, hvor vi fik tid til at shoppe og kigge på den smukke by. Den bliver kaldt for mini Venedi, fordi der løber små kanaler i byens gader.

Middagsmaden blev indtaget le restaurante de la parkeringsplads, hvor den verdenskendte menu bestod af le markrel i tomat i dåse, le leverpostej og le røget medister.

Derefter kørte vi op til en borg (ruin) fra 1200 tallet.
Udsigten var utrolig smuk i dejlig solskin.

Ved en 17 tiden gik turen til Teningen, hvor vi spiste på en lille men hyggelig kro ting.

Så kørte vi til en skole hvor dagens koncert skulle afholdes. Vi spillede to afdelinger, hvor anden halvleg helt klart havde det bedste sammenspil.

Humøret var højt og publikum var le fantastiko.

Hermed vil vi afslutte dagens dagbog med det berømte citat... send flere penge...
skrevet af super søde, sexede og totalt charmerende
Mads, Lars og Marlene.

Torsdag d. 3. juli
Sooooooommmmeeerrr, sommer og REGNNNN, snorken og fluer og duft af gülletank...

Denne lidt omformulerede sangtekst af den altid garvede Hanne Boel beskriver kort og präcist dagen i dag. Da det ellers stramme program, lavet af vores udmärket forening for äldre, i dag gav tid til lidt afslapning, startede morgenen först omkring kl. 8.32... eller ca. 13.43 for dem, som vi ikke maa lege med - endnu et grandiöst citat, denne gang af Niels Hausgaard.

Andre benyttede den frie Vormittag til et smut i Freiluftsbadet eller en hurtig Einkaufstur um proviant at købe til aftenens Hüggeabend.

Först efter aftensmaden, farsbröd og umiskendeligt Tilbehaut, som vi indtog 17.16-17.57 i campingpladsens tilstödende barakker.

Derefter sörgede vores allesammens Lasse for, at vi blev fragtet til dagens spillested. Han er iøvrigt genial til at bakke snagvendt - her et piv-fräkt citat fra Anna og Lotte. Så slap bare af, i Lasses händer er vi trügge.

Da Volburgs pension har sat sit tydelige præg på de nordtyske alper, var himlen i dag igen tvetydig - regn, sol, regn, sol, regn eller hvad.

I frügt for regn rüggede vi udendörskoncerten indendörs. Endelig handlede Carsten sikkert, men denne gang blev det, i modsätning til de andre gange, det bedste og vidunderligste solskinsvejr, oh söde vär, nu er du atter her - igen et citat af Niels Hausgaard. Men koncerten var god, og som information kan vi sige at vi ialt har solgt 41 cd-er og Carsten måtte ofre sig og signere en cd til en fornem herre med näse for kvalitet.

Klokken er nu 23.24 og du er anholdt.

Skrevet af de tre tenarer - Hatten(Thomas), Abemanden(Michael) og Muren(Alexander)

Fredag d. 4. juli
Kære dagbog og forældre.
I dag skulle vi stå op kl. 7...... men det ser vi lige på.

Bussen drog afsted kl. 8.30, og puhhhh hvor ALLE sov, for søren hvor var vi smadrede.

Vi tog til Strasbourg i France og så på butikker og en domkirke, uha den var pæn.

Vi skulle have spist frokost i denne by, men da vejret var temlig væmligt usikkert åd vi på the campingplads. Det var herre-skægt.....not.

Bagefter gik nogle i vandet, og andre sov.

Kl.17.00, stillede vi op til koncert, men da vejret igen tissede ned i lårtykke stråler did we play inside, uha vi har lært noget af denne tur... Vi spillede en kanon koncert selv om vi sad pænt tæt.

Det var en god aftensmad, og nu vil vi bare nyde den sidste dejlige aften, på denne skønne plads.

Håber i har det skønt derhjemmme, med godt vejr og alt det der. Ses om....snart.

Sommer (og regn) hilsner Nita, Maria og Anita

Lørdag d. 5. juli
Den grusomme hjemrejse
Det hele begyndte kl. 01.00 om natten, da de sidste orkestermedlemmer påbegyndte turen hjem fra den velforsynede restaurant til hytterne.

Det havde været en lang nat, og de pauserede i ly af hytten mod den silende regn med et spil kort og en sidste godnatbajer.

Den kulsorte, kolde skygge rykkede tættere ind på livet af vores små helte fra OS, omsluttede dem med døsige tåger, og nødsagede dem til at gå i seng.

På slaget 6 kæmpede de sig fri af nattens favn, men havde stadig ikke overvundet angrebet af nattens strabasser.
En halv time efter fik de forhutlede OS-medlemmer fornyet deres kræfter af nogle lidt ældre OS-medlemmer med deres trylledrik og magimad.

Vores venner pakkede deres habengut til den forestående farefulde og forhindringsfyldte rejse.

Inden afrejse blev svage sjæle fristede til at blive hos weissbier og ingen bekymringer, og gjorde at der blev tyndet i den oprindelige flok, og de der blev tilbage, stod med tårer i øjnene og sagde et måske sidste farvel til de rejsende.

Undervejs blev der holdt nogle magipauser for at samle den rette mængde karma og balance til den videre færd.

Træningsprogrammer blev vist (video), således som morgenhår, museøjne, kortspil, flimrende tv´er og turen gennem et langt wc var medvirkende til at opretholde gejsten.

Turen lakkede mod enden, da vore forkomne venner nåede magikeren Poetsch, som giver dem endnu et kraftmåltid og opfyldning af tømte trylledrikslagre.

Trods magiske råd fra Poetsch, blev der skiftet chauffør med kørsel som en brækket heksekost (brækket arm).

Alle slap dog fra at brække halsen, men fik nogle knubs.

Vores venner havde nu klaret den farefulde rejse, og nåede Fyn i god behold uden yderligere tab af elever.
Der var nu kun det grusomme farvel tilbage.