Italien - Trento 2004

Sommertur 2004 - Trento i Italien

Fredag d. 25/6 og Lørdag d. 26/6
Kære Dagbog...
Så kom dagen hvor sommerturen startede, og vi kunne sætte os ind i bussen og vinke farvel til kolde Danmark.

Turen forløb fint til den tyske dansk grænse hvor vi fik handlet div. ting og sager til den lange tur, vi nu havde i sigte sydpå.

Stemningen var høj og alle i godt humør, så der gik noget tid inden folk faldt i søvn og gik til ro. Folk begyndte undervejs igennem Tyskland, at vågne op, så ventede vi bare på morgenmads stop, til vores sultne maver.

Da det var vel overstået fortsatte vi vores køretur igennem Østrig,men men men men....

Så skete der mange spændende ting undervejrs, såsom at bussen havde det meget varmt, så vi måtte holde en del pauser, næsten ved hver tankstation, for at bussen kunne få sig en nedkøler, og en masse vand hældt på igen.
Ved en af de sidste stop vi havde inden vi kunne køre helt til Italien, lykkedes det buschauføren at påkøre en parkeret lastbil, da vi var nødt til at vende bussen for at få luft i traileren og vand på bussen. Ingen kom dog til skade under dette lille uheld, men en lille rids fik bussen foran.

Da vi efter vores lille uheldspause kunne køre videre, kørte bussen så godt at det resulterede i en mindre fartbøde, som blev givet af to Italienske politimænd, med lange støvler og grå bukser hvorpå der var lyserøde striber, hvilket så meget kikset ud.

Trætte og sultne ankom vi ENDELIG... til vandrehjemmet hvor
vi skulle bo. Her fik vi som det første serveret en talerkenfuld pasta og derefter en meget flad kyllingeschnitzel med pom fritter og salat.

Så skulle værelserne fordeles og bussen pakkes ud, så vi alle kunne komme i et dejligt velfortjent bad, efter denne meget lange tur hertil.

Vi sidder nu på teressen og hygger os i en dejlig temperatur af 25 grader, hvilket bare er SÅ ækkert.

I morgen venter der en lang og spændende dag, som sikkert er ligeså fuld af oplevelser som det har været idag. Bussen skal på værksted i morgen og bliver tjekket efter, så vi kan få en god tur hjem igen påfredag.

PS: En lille fødselsdags hilsen til Solveig`s mor skal også lyde herfra, TILLYKKE...

De kærligste og varmeste hilsner

Solveig, Rie og Charlotte P.

Søndag d. 27/6
Kære dagbog
Du må undskylde at vi først skriver til dig nu, men den fantastiske opera trak ud så vi var først hjemme halv tre.

Dagen startede med morgenvækning kvart over syv.

Trætte men spændte på dagens program gik vi til morgenmad. Straks efter morgenmaden hoppede vi i uniformen og drog mod centrum.

Her stod det på siddende koncert midt i solen, men vores fantastiske forældreforening var klar med vand og sprøjt i nakken.

Efter en vellykket koncert marcherede vi en lille tur gennem byen hvorefter vi igen blev plantet i solen til en standkoncert.

Så havde vi eftermiddagen fri, hvor nogle nød solen, andre tog til byen, men de fleste valgte at tage i friluftsbadet. Dette viste sig dog at være en dyr oplevelse da vi var nød til at købe badehætter. Desværre var friluftsbadet lidt mere et børneland end noget for os.

Hurtigt gik turen fra friluftsbadet hjem, da dem der skulle i operaen skulle nå at spise. Maden der bestod af pizza blev lidt forsinket så det var på et hængende hår vi nåede operaen til kl. ni.

Der fik vi en fantastisk oplevelse. Den flere tusind år gamle arena gjorde et stort indtryk på os. Da første akt begyndte var det meget varmt, men da solen gik ned tog vinden til og det blev mere behageligt.
Især anden akt gjorde stort indtryk på alle. Scenen blev fyldt af flotte dragter og dansere. Højdepunktet var triumf scenen, gåsehuden bredte sig og vi blev et med det gamle Egypten. Sidste akt var meget langtrukken og søvnen bredte sig. Rundt omkring lå folk op ad hinanden og sov. Efter operaen gik turen hjem og klokken tre lå vi trætte i vores senge.

Der var dog nogle der i stedet for opera valgte en hyggelig aften hjemme med øl og fodbold.

Håber ikke i har for dårligt vejr derhjemme, for vi har 34 grader.
Stine, Louise Lykke og Tilde

Mandag d. 28/6
Grundet af gårsdagens udflugt til teater var det for mange hårdt at komme op, da de var kommet sent i seng - i de værste tilfælde var det kun blevet til 3 timers søvn.

Efter morgenmaden drog vi til Rovereto for at mødes med vores kontaktpersoner/orkester. Desværre blev det ikke til så meget sightseeing da der altid er lukket halvdelen af mandagen.

Vi besøgte dog en kirke, bibliotek og et supermarked. Rustet til turen drog vi nu afsted til Gardasøen i vores fantastiske bus der desværre længe havde lugtet dominerende meget af tis.

En times tid senere ankom vi til søen, hvilket blev en succes. De mange timers ventetid til aftenens koncert, udnyttede vi til at bade, sole os og stifte bekendtskab med den sejlende bar - eller rettere kiosk Banana Joe.

Derefter hed det omklædning til uniform og en sølle aftensmad.

Det italienske orkester lagde nu flot ud med både entertainer og god koncert... MEEEN... indstillet på sejr, spillede vi dem overlegent og selvsikkert af scenen. Sjældent har vi spillet en så gennemført koncert med flere dygtige solister, heriblandt Tildes vildt imponerende solo i South Rampart Street parade - FLOT.

Efter koncerten stod den på lovede pizzastykker, som viste sig at være små som en god gammel æske Trodenskjold....trist. Dette blev dog til manges glæde ledsaget af velsmagende muffins. Og nu er vi på vej hjem efter en rigtig god dag.

Kærlig hilsen
Gitte, Mads og Andre

NB
Bussen lugter ikke længere af tis men en diskret dunst af sved er dog begyndt at brede sig .....mmmm.....

Tirsdag d. 29/6
Tirsdag aften tilbragte vi halvvejs på vej til den lille bjerglandsby Folgaria, hvor vores bus desværre igen fik problemer med kølesystemet. For at få bussen kølet ned tog vi alle børnene ud af bussen for at få lidt frisk luft.

Nogle få børn fik det desværre lidt dårligt pga af de tidligere små problemer der havde været med bussen.

Vi fik aflyst koncerten og fik en privat bil til at køre de dårligste ned til foden af bjerget igen. De som stadig havde lyst til at køre ned i vores egen bus kørte med den og resten blev transporteret ned i en anden bus.

Situationen har under ingen omstændigheder været til fare for nogen, men pga de øvrige små problemer med bussen, reagerede nogle lidt voldsommere end ventet.

Vi er alle kommet tilbage til vandrehjemmet i god behold og i godt humør.

Onsdag fortsætter turen som planlagt til Venedig.

Orkestrets dagbog fra tirsdag kommer i løbet af onsdag.....

Varme sommer hilsner fra Carsten og forældre foreningen

Tirsdag d. 29/6
Kære dagbog
Efter en god nats søvn stod den på afslapning. Nogle valgte at sove længe, andre var mere friske og gik enten en tur i byen eller i friluftsbad om eftermiddagen.

Om aftenen skulle vi til en bjerglandsby i 1200 m. højde, hvor vi skulle spille koncert. Turen derop endte brat pga en overophedet bus, som vi måtte forlade.

Koncerten blev af den grund desværre aflyst.
Efter et par timers ventetid i vejkanten i den smukke natur blev vi hentet af en smilende italiensk chauffør i en ny bus, (der ikke lugtede af tis).

Trods den (dramatiske) og ubehagelige oplevelse har alle det godt og humøret er atter højt.
Resten af aftenen stod på hyggeligt samvær.

Dagens top 3 over bus-fadæser:
1. Overophedet bus
2. Ramte en klippevæg med traileren
3. ½ m. tilbagekørsel ned af bjergvejen.
P.S. Bussen lugter igen kraftigt af tis....

Lisa, Noomi, Daniel B.

Onsdag d. 30/6
Kære dagbog
Dagen startede med morgenvækning kl. 6.30.

Kl. 8.00 gik turen mod Venedig.

Efter 3 timers sauna (bus) nåede vi målet, Venedig. Vi tog en båd til Markuspladsen og så fik vi udleveret madpakker. Derefter fik vi desværre kun 45 min. til at udforske byen på egen hånd. Efter det gik vi samlet gennem Venedig mod vores bus.

Det var MEGET varmt og tog en hel lang uudholdelig time men heldigvis sørgede Michael for en kølig ufrivillig opfriskende skyller til Vibe.

Så fulgte en endnu varmere sauna på vejen hjem, denne gang dog uden urindunst da tanken endelig blev tømt.

Vi var lide forsinket til aftensmaden, men helt galt gik det, da vi skulle nå at spille koncert kl.20:30. Gaderne var for små så turen på ca. 20 km kom hurtigt til at vare over en time.
Koncerten blev 10 min. forsinket og måske var det pga af 7 timers buskørsel, et dårligt publikum bestående af få personer publikum, der var dog ca. 70 eller en stresset start der gjorde, at vi ikke spillede helt optimalt.

Nu er klokken 23:45 og de gamle går i byen, de yngste i seng og omkring de 15 år skal op på den lækre terasse.

Kærlig hilsen
Michael, Karina, Vibe (Louise Madsen)

Torsdag d. 1/7
Kæreste dagbog

Nu er redaktionen atter samlet igen.

Den stod på fri opvågning mens der var socialt samvær mellem dragtposerne i traileren.

Da solen stod højest tog ældre-eningen fat på makrel og vandmelon, så vi var rustede til en tur i sauna mod det uendelige univers, GARDALAND.

Ved ankomst til Gardaland lod vi tøjlerne blive i bussen, og gik amok som havde vi sat Line på en klapstol.

Vi gentager succesen med at tildele de forskellige attraktioner point, denne gang i form af - Uhm uhm uhm -.

Det føste øjet falder på, når man passerer porten er en kæmpe psykotisk- og pænt blå- hvirvelvind af et gys, kaldet, Blue Tornado. Denne forlystelse er en rutschebane der har en mening med galskaben. Med gele i knæenene, luft under fødderne og kroppen under pres blev vi kastet ud i et orgie af loops og spiraler med et stemmebånd der lod sig høre. Den blå djævel får derfor maximum af ultimatum, 6 Uhm.

Trak man til højre for at komme ud af stormen blå, vadede man frejdigt ind i Atlantide. Efter små kilometers kø ledsaget af overophedede tildels visne palmer- en bagatel end ikke Søren Ryge ville have kunnet råde bod på- blev vi sat i vandrutschebanen.
Det var en tur med fyldige toner, smukke omgivelser og mange stænk af sø-vand.
Generelt en flot tur der skal hædres med 4 Uhm.

Jublen ville ingen ende tage, da vi skimtede et glimt af KBH, Gardalnds svar på Det Gyldne tårn. Et hurtigt sus til 3 Uhm. Ja tak!

Vores maveindhold var stadig intakt, så vi opsøgte Magic Mountain, en sprudlende kryddericocktail med loops og høj fart, der sah-taneme får 5 Uhm, Bobby!

Apropos KBH tog vi en tur på tæppet i en pocito vildere udgave af den ægte perser hjemme, 3 Uhm.

Mod en mindre betaling kunne vi opleve 4 delfiner med ben i næsen i muntre leg, en flot opvisning, en leg med ord (delfinlyde), bolde og høje hop, Willy slap fri, så de fortjener 4 Uhm.

Pludeselig lod Zeus nye boller falde i suppen, han åbnede sluserne og nu var det ej sved men regn der drev af os. Efter dette spontane regnskyl med dertilhørerende blæst bukkede flere af attraktionerne under og vi kunne få madder.

Tiden var nu ved at skride så vi sprang ud og ind i tornadoen. Efter mere end to ture fik det majt be-jer -Tak for hjælpen blue T.(sku alligevel ikke noget den dag).

Folk indtog bussen og pustede ud efter en fantastic dag med højeste adrenalinkoncentrat i årene. Nogen valgte skønboxermadrassen mens de få rå gik til makronerne med humle og kortspil.

Det var alt herfra, tilbage til studiet. Redaktionen, Italien, Trento.

- Kim og Louise

Fredag d. 2/7
Kære dagbog
Der var morgenvækning kl. 7.00, og alle skulle i bad inden morgenmaden kl. 8.00.

Efter morgenmaden skulle der ryddes op og pakkes kufferter.
Derefter var der et par timer fri til at bruge de sidste penge inde i byen og nyde den sidste sol. Så blev bussen pakket kl. 13.30 og så afsted.

Efter et stykke kørsel begyndte bussen at brokke sig igen og så måtte der holdes ind hvert kvarter. Midtvejs i Brennerpasset, Østrig, stoppede Carsten bussen, og sagde "NU er det fandeme nok".

Så ringede Carsten og chaufførerne til busselskabet for at få fat i nye busser, og det lykkedes efter 6 timer på rastepladsen, hvor vi også spiste.

Kl. 24.00 satte vi kursen mod Danmark i en ny dobbeltdækker, men først skulle alt bagagen ompakkes i den nye bus og vi var nødt til at lade traileren stå ved den gamle bus, for der var ingen anhængertræk på den nye bus.

Men under den kringlede tur var stemningen konstant høj, og vi hyggede os - som vi plejer.

Max, Lars og Anita.

Lørdag d. 3/7
Vores bus kunne desværre kun køre til Østrig, så vi har fået 2 nye busser som kører os resten af vejen til Danmark.

FORVENTET HJEMKOMST KL. 19:30
Hjemmesiden opdaters igen når vi når til grænsen.
Evt. henvendelse kan ske til Karen tlf.65901172

Kl. er nu 17:15
Vi har nu fået handlet ind ved grænsen og brugt de sidste penge.....

Vi er hjemme som forventet kl. 19:30
Humøret er højt, men vi er trætte og glæder os til at komme hjem i seng....

En sidste hilsen fra alle os til alle jer....
Ved 9 tiden skiftede vi fra en Østrisk dobbeltdækker til to Willemose busser.

Ved grænsen fik vi frokost og handlede ind. Bagefter gik det mod Odense igen.

På vegne af eleverne takker vi for en hyggelig tur, med mange oplevelser....
Gode og mindre gode....
Sørgeligt nok siger vi farvel til vores alles, Smølf (Louise Munkholm) SNØFT.
Ses...

Julie, Christoffer og Stefan

Søndag d. 4/7
Traileren med vores musikinstrumenter er stadig i Østrig og når desværre ikke hjem idag.

På nuværende tidspunkt forventer vi den er hjemme på onsdag.

Hjemmesiden opdateres løbende så snart vi ved mere og der vil blive ringet besked til alle når vi endelig ved, hvornår traileren er i Danmark.

Onsdag d. 7/7
Traileren med instrumenter og uniformer stå stadig i Østrig.

Traileren er dog blevet flyttet til et sikkert aflåst rum i en fabriksbygning. Bussen skal repareres i Østrig inden den kan køre hjem med vores instrumenter og Willemoes kan først få bussen repareret fredag. Herefter henter Willemoes
bussen med trailer - forhåbentlig mandag d. 12.07.04.

Vi forventer herefter traileren er hjemme tirsdag d. 13.07.04.

Hvis I skal bruge instrumenterne i sommerferien og ikke har mulighed for at hente dem når de kommer hjem (tirsdag), så kan I efterfølgende. kontakte Carsten på mobil 40559404 for nærmere aftale.
Vi vil informere på hjemmesiden, så snart vi ved at traileren er hjemme, og der vil samtidig blive ringet rundt til Jer som ikke er på ferie.

Tirsdag d. 13/7
Bussen er i dag på vej hjem med traileren og forventes hjem i aften.
Det vil derfor være muligt at hente instrument og uniform
onsdag d. 14.07.2004 fra kl. 16.00 til kl. 18.00 på Kragsbjerg skolen.