Spanien - Vilanova 2008

Fredag 04-07-08

Dagbog
Sommertur 2008 - Vilanova Spanien

Fredag d. 04-07-08 (16:00)
Afgang til Spanien :o) HUSK en stor madpakke.....

Fredag d. 04-07-2008 ()
Kœre Dagbog

Kl.16.15 forlader vi Kragsbjergskolen på vores sommertur til Spanien.

Første stoppested blev grænsen, hvor vi blev sluppet løs en times tid hvor vi kunne spise og shoppe
Så kørte vi videre med slik, øl og sodavand.

Ved midnat, hvor vi skulle børste tœnder og nogle fik en bid mad, steg vores to nye chauffører på som skal være med os resten af turen.

Lørdag d. 05-07-2008 (21.37)
Kl. 8.45 bliver vi vœkket af vores nye chauffører som lige ville give os en lille brifing
Turen fortsætter som igår med stop hvor der kunne spises.
Madholdet idag som skulle hjœlpe œldre-eningen bestod af Noomi, Pernille og Alex Hartvigsen, Lise og Christian Leth, tak for mad.

Kl. 20.30 kørte vi ind i Spanien og regner med at være fremme ca. kl. 23 ved Vilanova.
Glæder os alle til en ordentlig seng.

Hilsen Christoffer V., Rikke G., Mathias og Gabriella.

Søndag d. 06-07-2008 (23:55)
Kære Dagbog

Dagen startede med Tove’s røst.
Morgenmaden blev serveret og poolen kaldte.

Senere blev det eftermiddag og vi skulle videre til Camping Elmar, hvor vi skulle spille den første koncert.

Få minutter før koncerten strømmede folk til for at se The Great Danes, koncerten gik god og folk var vilde.
Og nu er vi på vej hjem igen og hygge os.
Vi ses i morgen.

KH
Kristoffer B, Kasper F, Rikke B og Karina.

Mandag d. 07-07-2008 (21:25)
Kære Dagbog

Vi blev vækket i dag meget tidligt kl. 07. vi vågnede til et overskyet Spanien, men satsede på at det blev varmt, så vi tog shorts og t-shirts på.

Efter morgenmad mødtes vi ved bussen, hvorefter turen gik til Barcelona.
På vej til Barcelona skulle der tankes brændstof på bussen, og under tankning var der en fra ældreeningen der undrede sig over om det var første gang på turen der blev tanket. Dette satte straks buschaufføren i gang med et lille foredrag til hele bussen over mikrofonen, om at bussen da havde to tanke men da overløbskanalen var for lille tog det for lang tid at flytte brændstof fra de to tanke, så de brugte jo kun en tank. Alle i bussen lyttede MEGET efter og var rigtigt glade for det.

På vejen fik vi lidt information om Ramblaen, den meget berømte gågade i Barcelona, og den ufuldendte kirke, leveret af Thomas og Louise Lykke.

Vi ankom til kirken først og blev sat af udenfor. Hvorefter vi gik samlet ind, med besked på at mødes 45 min senere foran kirken. Disse 45 min viste sig dog hurtigt at blive meget lange, da kirken var en stor byggeplads, men set udefra er kirken meget flot.

Efter kirke besøget skulle vi finde et sted hvor vi kunne spise vores frokost, efter en mindre ikke planlagt sightseeing rundt i Barcelonas små gader, fandt chaufføren en parkeringsplads hvor vi kunne holde og spise vores mad. Men da vi var næsten færdige med at spise, kom vagterne og sagde vi ikke måtte spise der, godt vi næsten var færdige.
Da vi havde spist gik vi små 10 min hen til Ramblaen. Der havde vi kun 30 min til at kigge lidt omkring. Der skulle vi mødes med Vibe som var fløjet fra Danmark, men på grund af at hun havde glemt sin kuffert i bussen, fra lufthavnen ind til Barcelona, blev hun og ventede på at bussen kom tilbage igen, men forgæves.

Vi aftalte at mødes med Vibe på Camp Nou (FC Barcelonas hjemmebane), hvor vi skulle hen bagefter.
Det tog overraskende kort tid at køre fra Ramblaen til Camp Nou, og efter lidt ventetid foran stadion, hvor ældreeningen hentede vores billeter, gik vi indenfor.

Vi havde ca. en time til at gå rundt på den afmærkede rute på stadionet. Turen startede med et kig i udeholdets omklædingsrum, derefter gik vi igennem spillertunnellen, op til udskiftningsbænkene, derfra gik turen langsomt opad, og endte i kommentatorboksene øverst oppe.
Stadionet var fantastisk flot og stort, med plads til ca. 99.000.

Og alle snakkede om hvor fedt det ville være at se en kamp der. (Der gik du virkelig glip af noget Kristoffer T(Noomis kæreste og inkarneret fodbold fan)).
Efter rundturen ventede vi små 10 min på Vibe, som desværre ikke havde fundet sin kuffert.

På vejen hjem til Villanova blev der lige handlet lidt ind til morgenmad og frokost.
Vi var hjemme på campingpladsen 17:45, og der var aftensmad kl. 18 på campingpladsen, bestående af en lækker buffet, maden var rigtig god.

Vi skulle have spillet en koncert på campingpladsen, med den blev rykket til i morgen.
Efter maden gik nogle i vandet, og andre sad og slappede af. Lige nu er der gang i vikingespillende.
Og drenge vinder helt sikkert over pigerne!!!

Skrevet af Rune, Stine, Kasper T. og Ida

Tirsdag d. 08-07-2008 (22:45)
Kære Dagbog

Turen gik i dag til Aqualeon, som er et fantastisk stort vandland, der ligger ca. 28 km fra vores vidunderlige Vilanova Park. Dagen startede med morgenmad kl. 9.15, hvorefter vi hastigt pakkede vores sydfrugter(red. Badetøj og uniform).

Vi startede busturen med en lille sang: I østen stiger solen op, hvorefter flere af de ældre lagde sig til at sove, da mange var kommet meget sent i seng og var ’’lettere’’ beruset. Derfor gik busturen også med at uddele hovedpinepiller og slappe af.

Vi ankom til Aqualeon med lidt kulde pga. det var overskyet. Det blev hurtigt vendt til noget positivt, da mange ’’pivskider’’ ikke bader når det er overskyet. Dette medførte næsten ingen kø ved de forskellige rutschebaner og andre forlystelser. Flere af os kom lettere til skade ved to sindssygt ekstremt vilde rutschebaner, hvor man kører om kap og det skal lige tilføjes at de er helt lukkede og meget snoede og stejle. De var sjove alligevel trods et par småskader. Vi hyggede i nogle timer og fik vores velfortjente frokost.

Efter frokost badede vi lidt mere og solede os (resultat af solbadning: Noomi er blevet totalt rød!).

Klokken 15 fik vi hurtigt tømt traileren i fællesskab og fik stillet op til en stående græskoncert i badelandet. Det var pænt varmt og 2 fløjter bukkede under for varmen. De er dog kommet sig helt og aldeles!

Vi spillede en ’’speciel’’ koncert, da vi ikke kunne høre hinanden pga. dårlig akustik.

Da vi kom hjem til campingpladsen igen fik vi en overdådig buffet, hvor alle ligesom aftenen før blev over-mætte. Det påvirkede dog ikke koncerten, selvom vi fik stole at sidde fordi vi var for ’’fede’’ til at stå op.

Publikum var ellevilde og der var kæmpe stor enorm sindssyg meget opbakning fra de rigtig mange publikummer der var mødt op. Det var lækkert! Vi havde efter koncerten kun 5 minutter til at pakke alle ting sammen så det gik utrolig hurtigt. Der var noget andet musik der skulle på 5 minutter efter os. Aldrig har vi pakket sammen så hurtigt.

Vi er nu klar at feste i restaurantens diskotek og for dem over 16 at få lidt alkohol indenbords. Der er dømt råhygge! Vi hilser herfra og gør opmærksom på at vi har en kanon ferie.

Hilsen VIP’erne
Kenneth, Amalie, Michelle og Vibe

(Ps. Vibes kuffert er ikke fundet endnu men der kæmpes på livet løs)

Onsdag d. 09-07-2008 (16:45)
Se billder fra Spanien.....

Klik på Galleri - Billeder 2008 - Vilanova, Spanien

Onsdag d. 09-07-2008 (23:50)
Kære Dagbog

I dag fik vi endnu engang lov til at sove længe, så selv de trætte sjæle der var oppe til kl. 4 kunne få et par gode timers søvn.

Efter ”morgenbreifingen” fik folk mulighed for at tage til stranden, byen eller blive på pladsen.

Forældreforeningen satte op til at vi kunne lave madpakker til dagen, men meget få benyttede sig at dette, nok med et håb om at støde på en mac eller noget andet mere afvekslende mad i løbet af dagen.

Byturen blev til en byvandring da byen var svær at finde og da man endelig fandt butikkerne var byen lukket. Der var dog 5 heldige som fik lov til at se den lokale brandstation, her i blandt vores egen brandmand, Henrik – der var vildt begejstret. Der var ingen der valgte at tage til stranden, for afslapning i poolen var vist mere attraktivt.

Klokken 5 mødtes madholdet for at forberede dagens aftensmad, der bestod af baguettes med forskelligt pålæg og kogte pølser.

Da madorgiet var overstået, udfordrede de store drenge Kristoffer Blom til vandkamp og i kampens hede kom Christoffer Vølund til at sprøjte vand på sin far, hvilket resulterede i at han måtte afstraffe sin søn med 5 liter iskoldt vand.

Da vi skulle af sted til koncert i Vilanova by, var der traditionen tro startproblemer med bussen. Heldigvis reddede Henrik Vølund situationen og fik sig oven i købet 2 olieindsmurte underarme.

Selvom vi kom lidt sent af sted, var et effektivt orkester alligevel klar til koncertstart kl. 20 i Vilanova, hvor vi gav et brag af en koncert til publikums store fornøjelse.

En streg i regningen var dog at et par stykker fik det lidt dårligt undervejs i koncerten.

Efter endt koncert blev vi trakteret med lidt lækker tapas og sodavand.

Nu er vi tilbage på pladsen, hvor den står på afslapning og en øl eller to til de, der er gamle nok.

Hyggehejsa !

Kamilla, Nikolaj, Tilde og Jacob.

Torsdag d. 10-07-2008 (2:30)
Hejsa Dagbog

Vi har fået en god nats søvn.
Vi blev vækket af en oplagt forældreforening, der stod klar med morgenmad kl. 9.30.

Dagen stop på fri leg og afslapning rundt på campingpladsen. Nogle benyttede friheden til en ekstra lur i skyggen, mens andre foretrak badning i poolen og is-spisning.

Fra en foregående varm og hård dag, blev der sat en ekstra indsats ind på indtagelse af rigeligt vand og salt i form af saltstænger, så ingen blev dårlige.

Efter fri frokost blev vi ’’beordret’’ afslapning i skyggen. Dermed forbud fra poolen. Men de ivrige vandhunde kunne ikke holde sig fra fristelsen af det kolde vand. Der var hermed dømt vandkamp på gaden mellem hytterne, hvor næsten ingen passerende gik fri fra et koldt skyl af 5 liters vanddunke.

Forældreforeningen gik heller ikke fri og selv Carsten var ikke ’’hellig’’ nok til at forblive tør.
Til sidst måtte undvigende Ida også give efter for vand-pjaskeriet.

Så fik vi en trist nyhed !! Under planlægningen af turen skete en kommunikationsfejl mellem datoerne for vores ophold ! Dette medførte at 8 af hytterne er lejet ud til andre ! Derfor må en stor del af orkestret flytte til andre luksus-hytter i morgen. DVS at vi skal deles… Øv, Øv, Øv. (Men heldigvis har vi været samme det meste af tiden)

Kl. 17 blev der indkaldt til fælles foto forenden af gaden i vores grå tur t-shirts.

Kl. ca. 19 var vi pakket til bustur mod en koncert i Vilafranca del Penedes. Vi skulle spille i Vilafranca de Castellers. Dette er en forening for Human Tower-Building, hvor man bogstaveligtalt bygger tårne af mennesker.

Vi stillede op og spiste derefter aftensmad, bestående af tapas.

Koncerten foregik udendørs kl. 22.00 i en gård omgivet af mure med 4 store palmer og grottelignende springvand.
Det lystigt sammensatte program gik efter Carstens ord ’’fint, trods et par småfejl’’.

Skuffelsen meldte sig blandt os da vi ikke havde mulighed for at opleve en forestilling med Human Tower-Bulding. Men efter en kølig forfriskning, blev vi aktivt involveret i forestillingen af tårne af mennesker.

Vi brugte bare os selv ! Da vi havde lært lidt tekniske færdigheder røg Daniel Madsen til tops !! Smukt stod han rankt mens hans numse ’’sikkert’’ aldrig har været berørt af så mange hænder på en gang.
Som kronen på det fælles kunstværk klatrede Kathrine Filtenborg endnu højere !! Flot klaret. (Vi forsøger at få billeder på siden i løbet af dagen.)

Trods en lang aften blev dette en impulsiv fed oplevelse, der ’’byggede’’ os tættere sammen.

Så blev det for alvor sent og lidt over midnat gik turen atter hjem mod Vilanova Park.

Vi er trætte og de fleste gik direkte i seng oven på en god lang dag.

For at se de vilde unge mennesker i karambolage med vandet og fælles tårnbyggeri kan vi kun sige ’’GLÆD JER TIL DVD’en !’’

Godnat og sov herligt – drøm gerne om os !!

Kærlige hilsner fra Kristian Leth, Kathrine Filtenborg, Pernille Dahl, Alex Hein og Lise Krog.

Fredag d. 11-07-2008 (23:59)
Kære elskede dagbog

For nogens vedkommende startede dagen hårdt og tidligt da de skulle flytte hytte HA – HA !
For andres vedkommende kunne der slappes af og nyde synet af de hårdarbejdende flyttefolk. Derefter kunne der slappes af ved poolen og andre behagelige steder.

Nogle tog til byen mens de gamle folk (forældrene) købte diverse forsyninger til hjemturen, så nu kan der ses frem til de dejlige berømte makrelmadder, men som det ser ud nu bliver der muligvis kun et stop i det lange Tyskland.

Da klokken slog 16 drog vi med bussen for at spille sidste koncert. Lise valgte så ikke at drage mod bussen men mod bruseren for at få et dejlig bad, da hun mente hendes nye bad skulle tjekkes ud og godkendes.
Det var måske ikke det klogeste valg Lise !!, en mulig kandidat til næsen eller hvad….

På trods af Lise kom vi godt af sted, men så kom de typiske Odense Skoleorkester bus-problemer, da det kun var muligt at køre i første gear gik det meget langsomt mod vores destination, derefter kunne vi selvfølgelig ikke finde vej. Efter et par stop og omveje kom vi endelig frem ca. 1 time for sent. Da vi ankom gik det stærkt med at få tømt traileren og slæbe tingene op til pladsen, hvor vi skulle spille koncert.

Vi fik et lille gensyn med de berømte Human Towers Builders, derefter kunne vi bevæge os op på 3. sal (puha mange trapper..).

Da vi endelig kom op var der mad og drikke til de hungrende og tørstige mennesker. Midt i det hele hørte vi Carstens velkendte RÅB ’’Vi spiller om 11 min.”. Folk vågnede brat op da ingen endnu var omklædte udover Hr. Carsten Rungstrøm.
Vi spillede en brag af en koncert, den bedste af dem alle, men også den sidste Øv Øv.

Da vi var færdige blev traileren pakket for sidste gang og vi kunne bevæge os hjem. Vi gik ind i bussen men måtte hurtigt gå ud igen og vente på at bussen blev klar.
Så gik turen hjemad fuld af sange fra hele befolkningen i bussen, øl, cola og vand blev hældt ned i vores kroppe og når vi kommer hjem bliver der holdt ’’tøm køleskabene fest’’ for drikkevarer.

P.S. Som sædvanlig når undertegnede (Kris) og Rie skriver dagbog sammen bliver der traditionen tro skrevet dagens citat evt. se dagbog fra hjemturen fra Ungarn 2006.
Sidst var det fra Thomas Andersen, denne gang er det fra Christoffer Vølund.
Dagens Citat
Så sut da på den menneske !! (blev der sagt til Jacob Lykke Jensen, da hans cola flød over efter en ordentlig rystetur), citat slut.

Elskværdige hilsner, kys, knus og kram fra
Peter L, Sarah, Rie og Kris.

Lørdag d. 12-07-2008 (23:00)
Kære dagbog

I dag skulle vi køre hjem. Vi blev vækket kl. 7.00, alt for tidligt.
Vi skulle køre kl. 10, en lang tur ventede os.
Til aftensmad fik vi en bøf med pommesfrites, salat og brød. Vi glæder os til at komme hjem og få alt andet end makrel og leverpostej.

Hilsen Christian, Kevin, Melani og Hanne.

P.S. Andet har vi ikke lavet....

Søndag d. 13-07-2008 (16:00)
Kære Dagbog
Sidste dag på turen startede med vækning da buschaufførerne sagde farvel. Endnu nogle timer gik inden vi fik morgenmad ved halv 10-tiden.
Vi var ved grænsen omkring kl. tre, hvor vi fik frokost og handlet ind.
Nu har vi de sidste timers kørsel foran os inden vi siger farvel til hinanden efter en alt i alt kanon sommertur.
Til slut et stort tillykke med de 15 år til Kenneth.

Line, Malthe, Henrik og Julie.