Tyskland - Harzen 2011

Mandag 04-07-11

Dagbog
Sommertur 2011 - Harzen, Tyskland

Mandag d. 04.07.2011 (23:30)
Kære Dagbog

Halloooo Dänemark!!! Så er turen startet.

I år er vi taget til Braunlage i Harzen, hvor der er træer og bjerge så langt øjet rækker. Turen startede som sædvanlig med et pitstop ved grænsen, hvor der blev provianteret i stor stil og købt karry wurst mit pommes.

Karry wurst mit pommes FTW.

Vi har hvert år en tradition for at der skal ske noget med bus eller trailer undervejs på sommerturen. I år er ingen undtagelse, vi nåede dog også kun til Hamborg inden en anden bus kørte op på siden af os og dyttede som en gal(vi tænkte selvfølgelig ”Sikke en flink mand der hilser på os”) men han pegede febrilsk på vores trailer.

Vi stoppede midt i Elb-tunnelen for at undersøge sagen. Her fandt chaufføren ud af at der manglede lys i baglygterne. Vi kørte derfor videre uden at tænke mere over det. Det skulle senere vise sig at lygterne var det mindste problem vi havde. På den nærmeste rasteplads holdt vi ind for at se nærmere på sagen og opdagede at halvdelen af det ene dæk manglede. Efter asen og masen fik vi skiftet dækket.

Samtidig med at et par enkelte elever (Stefan og Christian) og forældreforeningen kæmpede med dækket var der andre der stod og spiste hindbærsnitter. (PS. Marie kan ikke lide glasur)

Nok om det!

Vi kørte videre der nedad med højt humør og en dvd-film på laveste lydniveau. Efter et par timer havde vi ankomst til hotellet. Her startede vi med mad. Suppe og sammenkogt gryderet med pasta. (Nogen kan måske huske fra tidligere år, vores anstrengte forhold til sammenkogt gryderet.)

Vi er nu indlogeret på fine værelser, nogen med karbad og andre med altan. Nu står resten af aften på hygge så vi snakkes ved igen i morgen.

Med venlig hilsen

Team Spiritfingers - AKA The Dream Team - AKA The Fantastic Four

AKA Marie, Andreas, Stefan og Pernille V.

Tirsdag d. 05.07.2011 (21:15)
Hej alle derhjemme !

I dag er det tirsdag, og kl. er 20.06. Dagbogsholdet er på plettet til at skrive lidt af dagens begivenheder.

Morgenen startede med at vi blev vækket kl. 08.00, hvorefter de fleste faldt i søvn igen. Morgenmaden skulle indtages inden 09.30, hvorefter vi havde ’’fri leg’’ (red. Soooooooooooove) indtil kl. 12.00.

Niels blev i dette tidsrum klippet af en tysker, der kunne snakke en sætnings dansk. (citat: Nicolai ( i samme sekund som dette bliver skrevet fortæller Nicolai, at hans navn er det mest sjældne af alle måder at stave Nicolai på!!!!!!) )

Derefter skulle vi gå en del længere end hvad Carsten havde udtalt aftenen forinden aka. 500m blev til 1.5km. Her spiste vi de sædvanlige makrelmadder, leverpostej, og til forandring var der gulerod til stor jubel for eleverne.

Ventetiden var lang, og blev for de fleste brugt til igen igen, at sove i bussen.

Kl. 15.00 spillede var turens første koncert, som var indendørs. Her dukkede omkring 100 publikummer op, og de var begejstrede for vores koncert. Der nåede Stefan at byde en tysk dame op til dans under Brazil.

Ældreeningen blev stærkt hated på af orkesteret + Carsten, da de sad og spiste jordbærtærte under koncerten. Carsten fik under koncerten afprøvet sit aldeles ’’fremragende’’ tyske sprog, da han præsenterede numrene. De var så begejstrede at de efter koncerten foreslog at vi skulle lade en hat gå rundt, fordi det gør man normalt i Tyskland.

Efter koncerten gik vi tilbage til hotellet, klædte om og stod klar kl. 17.00 til leg med elevrådet.
Vi gik til en nærliggende sø/å/bæk/flod/vandløb med vand i. Her spillede vi lidt ultimate (red. Noget med en frisbee ), stikbold og fodbold. Hvem der vandt, ved ingen!

Inden aftensmad valgte Andreas og Kevin at gå nøgen i karbad sammen, med alt for meget skum. Der er jo nogen der er så heldige, at have karbad på deres værelse, hvorimod andre har 2 håndvaske på deres badeværelse!! Hvor heldig kan man være?

Herefter var der aftensmad, der bestod af Kåldolmer og Apfelstrudel. I aften skal vi hygge, og som noget nyt må dem under 18, gå med de store i byen.
I morgen skal vi til Göttingen og spille koncert.
Håber den kører for jer i Danmark

Looooove , peace and war fra
Karina, Nicolai, Pernille H, og Vibe.

Onsdag d. 06.07.2011 (21:08)
Hep! Vi blev brutalt hevet ud af vores senge kl halv otte – og for nogen (af dem over 18) gjorde det væsentligt mere ondt i hovederne end andre. Efter et opfriskende bad og en ordentlig spand kaffe blev vi sendt ind i bussen, hvor vi igen kunne få en times søvn, mens vi blev transporteret til Göttingen.

Her blev vi sluppet løs i halvanden times tid, hvor tømmermændene blev plejet med shopping og fastfood, før bussen bød på en udsøgt omgang frokost. Efter vi fik tørret makrellen af tøjet var der masseomklædning i bussen, og der ventede så en udendørskoncert i byens centrum, hvor vi heldigvis var heldige med høj sol.

Koncerten gik ganske udmærket, selvom det til tider kunne høres, at ikke alle havde fået de anbefalede otte timer under dynen. Efter endnu en masseomklædning var vi så heldige, at en italiensk restaurant diskede op med lækkerier i deres gårdhave – og så blev vi igen gennet ind i bussen, hvor vi øjnede muligheden for dagens helt store højdepunkt, en lur oven på maden. Halløjsa! Carsten nåede at sige, at vi nok skulle gå lidt tidligere i seng i dag, men nu får vi at se……..

Hej hej fra Jacob, Stine, Kristian, Freja og Louise.

Torsdag d. 07.07.2011 (21:22)
Opdatering fra i går: Kevin og Marie havde fødselsdag i går d. 6.juli og deres fødselsdage blev fejret på den lokale bar.

I dag blev vi vækket kl. 07.00. af den altid friske forældreforening, hvorefter der var ´sædvanlig´, men lækker morgenmadsbuffet. Derefter gik turen til Einbeck med omklædning i bussen. Undervejs var dagens underholdning en fællessang (af Louise og Lise) om Einbeck og Einbeck Bryggeri.

Vi spillede en rigtig god koncert på byens torv, foran rådhuset, hvor et bryllup netop fandt sted. Derfor fejrede vi brudeparret med congratulations. Vi fik en lille smag på regnvejret, men det varede kun indtil vi fik regnslagene frem, så holdt det tørvejr og solen kom frem.
Christian satte sit præg på afslutningen i Dixieland Jamboree med et ekstra slag, men ellers gik det rigtig fint.

Efter makrelmadder ved bussen, kørte vi mod Einbeck Bryggeri. Alle deltog i en rundvisning på bryggeriet med tysk brygmester. De unge under 18 år og CARSTEN tog videre på cykelmuseum, hvor Andreas blev mega gode venner med en Vælte Peter, som han styrede efter bedste Morten Korch-stil. Trods de mange flotte cykler, ville flere (over 16 år) foretrække at deltage i ølsmagningen sammen med de unge over 18 år.

Vi (over 18 år) blev bænket i ølkælderen, hvor der blev linet op med ølsmagning af 0,5 Liters krus!!!! ;P

Det var bare sagen og der kom en fantastisk lystig stemning. Lige så snart ens krus blev tømt, var skikken at man lagde det på bordet, så ølmesteren kunne se det tomme krus og straks kunne komme med et fyldt. Der var absolut ingen smalle steder i Bredgade!!! Til denne begivenhed blev der serveret en smørebrødskurv til hvert bord.

Om busturen hjem, var der delte meninger. De unge under 18 år følte busturen, som MEEEEEGET LAAANG og LAARMENDE!!!! Der var INGEN optimale sovemuligheder.

Til gengæld havde de ældre bag i bussen en KÆÆÆMPEEE FEEEST!!!! :-D Der blev skruet på alle knapper, når det gjaldt sang, musik og glad stemning.
(Billeder følger senere….)

Lækker kartoffel-broccoli suppe, kylling med ris, ærter og brun sovs blev modtaget med glæde på hotellet.

Muligvis iværksættes der en gang fælles Hit med Sangen, Gæt og grimasser eller lign. …

Senere står den eventuelt på bytur for de ældste med fælles vækning i morgen kl. 08.00!!!!!

Kys og kram

Kevin, Kathrine, Frederik, Rikke B og Lise :-P :D

Fredag d. 08.07.2011 (20:50)
Kære dagbog

Morgen startede med morgenvækning klokken otte, efterfulgt af den sædvanlige gode morgenmadsbuffet. Derefter var der lidt fritid i et par timer, hvor nogle tilbragte tiden i byen, mens andre valgte at få et par ekstra timer på øjet. ;)

Klokken elleve, præcis kørte vi mod Bloksbjerg, hvor vi fik lov at nyde en flot udsigt, samt en rask gåtur, der kostede lidt kræfter hos visse folk.

Derefter kørte vi til Goslar, hvor vi fik lidt tid til at shoppe og kigge butikker. Klokken tre stod den på en god marchtur, med glæden af en ny stortromme. Det var et dejligt underlag af en meget ujævn chausséstensbelægning, samt meget meget smalle gader, der gjorde at vi måtte ind på to en halv række på nogle tidspunkter.

Efter en vellykket marchtur, stillede vi op til koncert på det store torv. Da det var overstået, var der en gang aftensmad klokken fire, som bestod af en ”lækker” tyk pølse med noget kartoffelgrød af en art. Der var dog andre, der var lidt mere heldige med en gang pomfritter til.

Efter denne fantastiske aftensmad, havde vi en halvanden times koncert, hvor Christian Lolk valgte at slå sig lidt mere løs under Brazil end andre. Dette skete med fem minutters lækker dans med to maracas, foran en fremmed mands kamera, der tilsyneladende ikke helt fattede pointen i det.
Byens klokkespil valgte også at sætte i gang under et af solonumrene ”On the Track”, hvilket virkede ret irriterende, men som altid kommer vi rigtig godt igennem og det var en super god koncert.

Nu går turen hjem igen til Braunlage, hvor der venter en hyggelig friaften.
Alt i alt en rigtig god dag! :D

Kærlige hilsener OSU

Amalie, Christoffer V, Christian Thomsen, Gabriella, Niels, Rune og Rikke G.

Lørdag d. 09.07.2011 (21:36)
Kære Dagbog

I dag kunne vi sove rigtig længe – helt til kl. 8.00, men vi skulle først noget kl. 12.00 Så efter morgenmaden var indtaget, kunne man vælge at tage i ”friluftsbadet” eller gå en tur ned i byen. (Dog var der nogle, som valgte at sove ekstra længe, da det havde været en god bytur dagen før).

Kl. 12.00 gik turen mod Hexentanzplatz, hvor vi nød en fantastisk udsigt over Harzen. Vi skulle have hørt en pragtfuld præsentation af Hexentanzplatz, men STEFAN havde glemt cd’en. Så vi måtte spændt vente til aftensmaden.

Frokosten stod på Bratwürst med et stykke ”formidabelt” brød til. Det, der trak op på denne kulinariske oplevelse, var den iskolde COLA. (Noomi valgte dog at drikke Fanta – og som straf blev hun offer for et bistik. Eller var det måske et slangebid?)

Efter vild panik, spillede vi en ganske udmærket koncert med meget elefant. Da koncerten var slut, fik vi atter en god forfriskning – JO TO THE TAK! (Dette var en øl.) På turen hjem blev den ene halvdel af bussen underholdt af Kevins ”skønsang”. Mens den anden halvdel gik i ekstase over at få bekræftet, at der findes ræve!

Vi kom hjem til hotellet, hvor vi skulle spille turens sidste koncert, som var til ære for hotellets personale og gæster. De syntes godt om.

Uniformerne og instrumenterne blev pakket for sidste gang, eftersom vi skal tidligt op i morgen.

Vi spiste aftensmad kl. 19.30, som viste sig at være SCHNITZEL, hvilket vi havde ventet på hele ugen. Det smagte fantastisk. Inden desserten, kom den længe ventede præsentation af Hexentanzplatz fra Daniel, Jacob og Stefan. Sikke en oplevelse! Eftersom vi havde opført os pænt hele ugen (næsten uden klager), gav hotellet en awesome jordbærkage med ordentlig syg flødeskum.

Vi vil takke af herfra og nyde den sidste aften her i Harzen.

Hilsner fra Anna, Tove, Kasper, Daniel, Kris, Peter og Noomi.

P.S: Kris takker af efter 12 fantastiske år i OSU. Tak til alle i og omkring orkesteret skal det lyde fra Kris!

Søndag d. 10.07.2011 (16:20)
Kære OSU og forældre.

I skrivende stund er vi lige ved at være hjemme fra endnu en god og oplevelsesrig sommertur.7 dage med masser af god musik, kanon samvær og hyggelige stunder.
Vi skaber glæde med vores musik alle steder vi kommer frem. Vi skaber glæde overalt hvor folk ser os og hører os. I sprudler af liv og glæde og godt kammeratskab. Det I har sammen, er noget unikt. Fra den yngste på 12 år til den ældste på 25 år formår I at skabe et fællesskab til glæde for jer selv og os voksne der følger jer.

Til min bestyrelse og de ægtefæller der har været med, må jeg sige at I alle er gået ind i det med liv og sjæl. I har sørget for at vores unge mennesker har været trygge og har haft det godt. I har knoklet alle som én med de arbejdsopgaver I har fået tildelt inden vi tog af sted.
Vi har også som de unge mennesker, haft det godt sammen både når det gik stærkt og når vi nød en stille stund. Jeg håber at have jer alle med næste gang vi tager af sted på tur.

Et godt samarbejde, store som små, børn, unge som voksne.
Vi har alle fortjent ferie nu.

Vi ses til nye udfordringer og opgaver efter ferien, det vil jeg glæde mig til.

Tak for en KANON tur til jer alle.