Italien - Gardasøen 2013

Søndag 07-07-13

Dagbog
Sommertur 2013 - Italien

Mandag d. 08.07.2013 (23:46)
Kære Dagbog

Her er den første lille hilsen fra alle os her i Italien til alle jer hjemme i Danmark.

I går begyndte den lange tur mod Italien i bus fra Ejerslykkeskolen. Der var højt humør og glade miner og alle glædede sig til en god tur. Efter 22 timer i bus landede vi på hotel Belvedere Village, hvor et lettere skybrudslignende vejr mødte os. Frokosten blev indtaget i bussen og da alle var færdige tjekkede vi ind og alle fandt hurtigt vej til poolen.

Vi havde 4 timer til fri afbenyttelse, alle brugte dem på at være i poolen, hvorefter der var aftensmad i hotellets restaurant. Restauranten linede en tre retters menu op hvor forretten bestod af pastaskruer med ostesovs. Hovedretten var en stor flad, meget flad, ”bøf” med grillede grøntsager som tilbehør. Desserten var en form for fløderand med chokoladesovs.

Efter aftensmaden skulle vi spille en times koncert på hotellet ved den store pool. Koncerten gik godt og der var hele tiden mennesker der lyttede til musikken. Da koncerten sluttede viste alle i orkesteret at de var gode til at give en hånd med og vi fik pakket tingene hurtigt væk så bussen kunne nå ud inden porten blev låst.

Hotellet havde stillet lidt snacks og saftevand frem til os, som vi tog glade imod. Efter et par beskeder fra Carsten, kunne man gå i seng eller sidde og hygge på værelserne.

Kærlig Hilsen

Rasmus J., Karina, Peter, Niels, Rikke og Pernille V.

Tirsdag d. 09.07.2013 (02:14)
Kære Dagbog

Dagen startede ud med morgenvækning kl. 07.30, efterfulgt af morgenmad disket op fra ældreeningen.

Klokken 9, gik turen til campingpladsen Bella Italia, hvor vi efter at have stillet op til koncert, marcherede i to hold - orkesteret for sig og tamburkorpset for sig, hvor vi efterfølgende mødtes til et brag af en koncert midt på campingpladsen.

Heldige var vi, da forholdene til koncerten var helt fantastiske. Skygge, stole, vand, og instrumenterne blev kørt lige til spillestedet, af campingpladsens traktor.

Publikum var stort og meget begejstret, især danskerne under nummeret ’’Only Teardrops’’. Efter en vellykket koncert, gik turen tilbage til hotellet hvor ældreeningen var klar med de dejlige makrel og leverpostej-madder.

Dernæst havde vi ’’fri leg’’ til at gøre hvad vi vil. Kilder fortæller at ældreeningen tabte i vandpolo.

Kl. 15.00, skulle vi samles i en meeeeeeeget varm bus, som kørte os til Verona centrum. Her havde vi ca. 2,5 time til at fjolle rundt i, få set en masse og slappet af på Veronas små caféer.

Kl. 18.00 var der endelig aftensmad, på en hyggelig italiensk restaurant i byen. Menuen stod på ægte italiensk pizza, pasta eller en lækker salat. Nogen måtte dog vente længere end andre på maden, men ventetiden var dog det værd.

Hernæst skilte gruppen sig ad, da alle på nær 7, skulle i operaen og se Aida. Alle er enige om at oplevelsen var det hele værd, dog var den lidt langtrukket, og svær ikke at falde i søvn til efter en lang dag. Derudover skred operaen bare lidt ud over tidsplanen (45 lange minutter).

Gruppen på 7, gik dog ikke helt klip af operaens høje toner, eftersom de fandt en yderst hyggelig fortovs cafe, ca. 5 meter fra arenaen. Gruppen på 7 synes dog de var en lidt lille gruppe, så gruppen anskaffede sig 3 alt for dejlige italienere, der fortalte os lidt om kulturen og sproget, og viste dem en endnu mere hyggelig ( og billigere, ikke at forglemme) lille cafe, hvor de tilbragte de lange 45 minutter, inden resten af orkesteret kom ud.

Lige nu sidder vi alle i bussen på vej hjem til hotellet, nogen er trætte, nogen sover allerede og de resterende skal nok bare på hovedet i seng. I morgen (som Nicolai pointerer er i dag, da klokken er over 12) skal vi i GARDALAND!! Vi glæder os.

Alt i alt har dagen været helt fantastisk og vejret er godt og vi savner jer.

Peace out, love and harmony:
Nicolai, Rasmus B., Patricia, Stine, Tove og Pernille H. :-)

Onsdag d. 10.07.2013 (23:54)
Kære Dagbog

Dagen startede med morgenvækning kl. 9, hvor efter den sædvanlige morgenmad blev serveret foran ”ældreeningens” værelse.

Kl. 10.15, sad vi i bussen, hvor Sven Erik lagde ud med en morgen sang ”Jeg ved en lærke rede ...”, mens bussen satte af til Gardaland. I Gardaland spredte de unge sig hurtigt i grupper, for at få så meget tid til forlystelser som muligt, mens ældreeningen sad på poster, så vi hele tiden havde et sted vi kunne møde op og lagre vores ting.

Tiden gik med store rutsjebaner, hurlumhej huse, vand kampe, river rafting og 4D film.

Kl.13 - 13.30, var der mulighed for at komme ud til bussen og smører en madpakke, men kun 7 valgte den mulighed, resten valgte en restaurant eller burgerbar i selve parken og købe sig til deres frokost i stedet. Efter maden havde vi stadigt tid tilbage, så de fleste valgte at tage en runde mere, hvor andre havde det varmt og tog en puster med vand hos ældreeningen.

Karina mente også det var en god ide at tage en af de mere alternative rutsjebaner, hvor hun pludseligt fik brug for at skrige:” mit hoved eksploderer”. Samtidig med det, havde Pernille Tornbjerg fået hvad der lignede en øje infektion, og måtte derfor besøge Gardalands samaritter, hvilket med en klap for øjet.

Kl. 17.15 sad vi igen i den kogende bus, som havde forvandlet sig til en sauna oven på, mens ældreeningen sad i perfekt klima neden under. Vi havde alle sammen fået stempler for at kunne komme ind til den koncert vi skulle spille senere på aftenen i Gardaland, for i Italien er det ikke nok at en har et stempel når vi alle komme i uniform, vi kunne jo have smuglet en gratis ind.

Turen gik hjem hvor der ventede aftensmad Kl. 18.00, aftensmaden bestod af: spaghetti carbonara, noget stegt svinekød vendt i hvad vi troede var ost, og til dessert fik vi tiramisu. Efter maden klædte vi om og skulle derefter skynde os til Gardaland igen for at få pakket ud til koncert.

Kl. 19 sad vi i bussen på vej til Gardaland hvor musikken skulle starte kl. 20.15. Så begyndte vi at pakke traileren ud, der skulle vi gå et godt stykke.

Ca. kl. 20.30 startede vi op med en lille marchtur, gennem Gardalands gader, hvor der blev lavet bølger og klappet af os. Marchturen endte på pladsen hvor vi havde 5. min. pause for der efter at have 1 times stand koncert.

Efter en flot og varm koncert, med masser af publikum der kom og gik, kunne vi begynde at pakke sammen. Man kunne mærke at folk var meget trætte og gerne ville hjem og slappe af, da oprydningen gik ekstremt hurtigt, det tog kun 25 min. fra koncerten var slut til vi kunne høre Sven Eriks fantastiske stemme i bussens højtalere, at nu gik turen hjemad.

Nu sidder vi på resortet og slapper af, alle under 18 skal i seng kl. 23 så vi slutter af herfra med en dag med masser af sjov, god mad og god koncerter.

Peace out: Andreas J, Daniel A, Pernille Vilster, Kevin L, Christoffer V og Gabriella J.

Torsdag d. 11.07.2013 (00:40)
Hej Danmark!

”I dag er det Peters fødselsdag, hurra, hurra, hurra.........!”.

Trods gårsdagens strabadser og at vi først skulle spille koncert om aftenen, blev vi vækket klokken 07.30. Vækningsholdet vurderede tilsyneladende at de store trængte til ekstra søvn, så de blev overladt til dem selv, og måtte vågne selv.

Dagens første mål var et marked (i Bardolino, red.) langs Gardasøens bred. Her havde vi en god time til at kigge på tøj, læder, solbriller, italiensk skrammel (med andre ord, alt godt fra søen). I kampens hede spillede Nicolai lidt for smart, og blev smidt i søen af ”de store drenge” (Gabriella, Niels).

Der blev spist is i store mængder, og drukket øl under parasollerne. Derefter gik turen videre med bussen til byen Malcesine, hvor vi først gik ”omkring” 2 km, i stegende hede, hen til den båd, vi skulle sejle med til Limone. Fra båden var der en fantastisk udsigt over de omkring værende bjerge og den smukke sø.

I Limone havde vi yderligere tid til at bruge penge, mens Kent og Per ledte efter en restaurant til frokost. Nogle brugte muligheden til at få mere at drikke, mens andre snusede rundt i byens gader og forretninger. Utrolig smuk by, med spraglede blomster og i følge Marie (+ andre) en meget flot politibetjent.

Da restauranten var fundet, fulgte Pernille Dal os hen til noget lækkert mad, som bestod af Pizza og Pasta, med forskellig slags kaffe og te ovenpå.

Efter frokost gik turen til båden som sejlede os all most direkte til bussen. Turen gik tilbage til resortet hvor vi fik en times tid til afslapning og afkøling i/ved poolen.

Dagens aftensmad gik på lækre traditionelle makrelmadder
(måske med mayo), og andet pålæg, samt det italienske flag udført i grøntsager (billede mangler).

Da vi var genoptanket med energi, tog vi af sted til dagens job iført uniform. Vi kørte godt 30 min hen til en park, med en lækker scene, hvor vi skulle spille aftenens koncert. Vi var endnu engang luksus børn, da traileren blev kørte lige til scenen. Her gav alle en god hånd med, da instrumenterne skulle pakkes ud. Vi spillede en dejlig koncert med et smalt men fremragende publikum, der efter hvert nummer skreg ”bravo”, ”bravi” eller ”brava”. KÆMPE BIFALD, specielt efter Moment for Morricone.

Traditionen tro dirigerede fødselaren til Congratulation, hvilket han gjorde smukt ;) Desuden gjorde det tre mand store tamburkorps en fremragende præstation.

Da vi var færdige med dagens program, skreg publikum og den loyale og fantastiske ældre-eningen efter Only Teardrops. Ønsket blev opfyldt, og da vi begyndte at spille tog vinden til og der kom vind i fanen og der kom grannåle ned over orkesteret. Så gik turen hjem, og det begynde at lyne lydløst i horisonten.

Nu vil vi gå i seng, for vækningen i morgen tidlig begynder MEGET tidligt klokken 07.00.

Sov godt!

Hilsen
Mathias, Rune, Kasper, Elodie, Lise og Marie :D

Fredag d. 12.07.2013 (01:19)
Kære dagbog

Dagen startede tidligt ud med en banken på døren. Tina stoppede ikke med at banke før hun havde set deres ansigt til stor overraskelse for en del elever. Morgenmaden stod klar, da ældreening var stået tidligere op og ordnet det hele (som de andre dage, red.).

Turen gik herefter til en lille by kaldt Rovere Veronese. Buschaufførerne havde dagen før undersøgt den bedste rute til spillestedet, men vores guide mente en anden rute var bedre, selvom denne rute involverede en masse hårnålesving, men da vi har nogle af de bedste buschauffører fik de selvfølgelig klaret turen og fik os frem i god behold.

Det krævede dog at vi kørte frem... og tilbage... og frem... og tilbage... og frem... og tilbage... og frem... og tilbage... og frem... og tilbage... og frem... og tilbage... og frem... og tilbage... og frem... og tilbage og et skift af buschauffør. Der var dog ikke mange der oplevede dette da næsten hele bussen sov da vi var blevet vækket klokken 7.

Men folk vågnede op til dåd og fik hurtigt (15 min!!!) pakket ud og stillet op til koncert. Koncerten foregik på marmor trappe inde i en gyde direkte i solen. For første gang i vores liv elsker vi skyer. Ældreeningen var klar på pletten med vand, saltkiks og saltstænger til stor fornøjelse for alle eleverne.

Efter koncerten fik vi en lang tale af en italiensk (borgmesteragtig)-dame, som snakkede om kærlighed, og om at vi havde bragt kærlighed til byen ved at spille for dem. Publikum bestod herudover af en masse små børn der var ellevilde og ville have vores autografer og have taget billede efter koncerten. Fløjterne, samt Rasmus (tambourkorps) og Kevin fik skrevet en del autografer. Vi fik solgt 5 CD’er så ældreeningen besluttede at købe is for alle pengene til stor glæde for de lækre, fantastiske, og dejlige elever.

Herefter gik turen tilbage til hotellet, hvor der hurtigt blev indtaget frokost der i dag også bestod af frugt. Derefter faldt folk hurtigt om i swimmingpoolen, hvilket var en fornøjelse for alle. Nogle (Peter og Kevin) blev dog smidt op af den lækre livredder (han ligner lidt Frederik Fetterlein!) fordi de var for voldsomme og forskrækkede de andre børn. Puuuuuuuuhaaaaaa....!

Efter nogle timer ved poolen fik vi pizza eller pasta oppe i restauranten og turen gik herefter til vores sidste koncert der lå ca. 20 min kørsel fra resortet. Byen hed Pacengo og der var knald på og vi rev publikum rundt. Vi fjollede en del under koncerten med diverse indslag som fx:

En delfin (spækhugger/haj) crowsurfede fra pauke gennem dyb gruppe over træ til trompet hvor Rasmus (tambourkorps) stod klar til at smide den efter bestyrelsen som skreg midt under John Williams (Jaws/Dødens Gab)

Tambourkorps fik æren af at deltage i Brazil Tropical under trommesolo hvor de spænede rundt mellem publikum og lagde sig ned på de ældre damer til stor morskab for hele forsamlingen.

Som afslutning på det hele, ønskede byens borgmester at vi spillede Danmarks nationalmelodi. Den blev efterfulgt af O Sole Mio af en italiensk flødebolletenor, som dedikeret til orkestret.

Vi solgte igen en del CD’er efter koncerten og de italienske publikummer diskede op med melon, vin, chips, sodavand etc. til stor fornøjelse for alle elever.

Nu er vi tilbage på resortet og vi har lige taget afsked med vores flotte guide, Signe, som selvfølgelig takkede for en god oplevelse og har tilbudt hendes hjælp til fremtidige rejser - både orkesterture og private ferier i Italien. Har I derhjemme brug for en guide så kontakt Carsten.

Resten af aftenen/natten står på bytur for de ældre og sengetid for de lidt yngre.
Vi siger godnat herfra og håber I alle har det godt derhjemme.
Over and out, og med venlig hilsen

Ann-Sofie, Kathrine, Pernille T., Amalie, Stefan, Vibe

Meddelelse fra bestyrelsen:
Hjemkomsten til Ejerslykke Skolen er kl. 14 i stedet for den programsatte ankomst kl. 12.

Lørdag d. 13.07.2013 (23:31)
Kære Dagbog

Så er vi på vej tilbage til Danmark efter en rigtig god tur.

Dagen startede kl. otte, hvor vi efter morgenmad hos forældreforeningen fik pakket de sidste ting og gjort vores værelser rene. Kufferter og tasker blev slæbt ned til bussen, hvorefter Anna, Pernille Dahl og Pernille Vølund havde forberedt noget god underholdning, hvor vi i hold skulle dyste mod hinanden i slipsebinding, quiz og en svedig omgang kluddermor i 30 graders varme.

Efter den omgang havde vi fri, og folk benyttede tiden til at hoppe i poolen og plaske rundt.

Som sædvanligt bød bussen på en gang makrel og dåselever, men de fleste valgte at købe sig til en lækker pizza på restauranten.

Klokken fire kørte bussen af sted med retning mod Danmark - dog med fire passagerer mindre, da Mathias, Andreas, Gabriella og Nicolai blev hentet af deres forældre.

Det var en meget stille bustur, for langt de fleste blev lullet i søvn rimelig hurtigt og vågnede først, da vi fire timer efter afgang stoppede for en omgang wienerschnitzel med pomfritter på en østrigsk rasteplads.

Det er efterhånden blevet sen aften, og vi glæder til at komme hjem igen efter endnu en dejlig sommertur.

Freja, Rosa, Kristian, Anja, Anna og Jacob.

Søndag d. 14.07.2013 (12:09)
Kære Dagbog

Mætte af indtryk siger vi i dag god ferie til hinanden.

Vi har tilbragt en uge sammen i Belvedere Village ved Gardasøen, en uge med masser af dejlige oplevelser.

Tur i Gardaland, sejltur på Gardasøen, indkøb på Italiensk marked, Operaen ”Aida” på friluftscenen i Verona, afslapning v. hotellets pool.
Men først og fremmest 6 koncerter i forskellige byer langs Gardasøen og oppe i bjergene. Alle som èn, fantastiske koncerter, hvor vi på scenerne har haft en fest, så vores publikum alle stederne, har været underholdt på topplan.
Et fantastisk tambourkorps, et orkester med så meget overskud, at musikken bare har underholdt vores publikum alle stederne og I har kunnet lege med musikken.

Jeg er ovenud lykkelig for at være leder for en flok så dejlige og dygtige musikere i alderen 10 til 27 år, med så godt et sammenhold på scenen og udenfor scenen.

Jeg vil gerne takke vores fantastiske forældre som har knoklet for at alt har fungeret. Et fantastisk team af rare og søde forældre, som er rigtig hyggelige at være sammen med. Uden jer kunne det ikke lade sig gøre.

Tak til vores dygtige chauffører, der har sørget for at få os sikkert frem og tilbage til koncerterne og de andre ting vi har skullet.
En tak til Signe i Italien for hele arrangementet på turen. Alle aftaler, tidspunkter m.m. har fungeret. Håber vi kan lave noget sammen en anden gang.

Men først og fremmest en kæmpe tak til jer unge mennesker, stor som lille. Dejligere findes ikke. I har spillet fantastisk, I har hygget jer sammen og sammen med os voksne. I har været klar til alle opgaverne, så det har været dejligt.

Jeg vil gerne ønske jer alle en fortsat god sommer og glæder mig til vi ses igen midt i August.
En hilsen fra en træt, men glad leder.